Thursday, January 19, 2006

Mickel i natten

Klockan tre på natten, en halvtimme från centrala stan i London, mitt bland husen, börjar en grannhund skälla frenetiskt. Tre korta skall, misstänkt likt en papegoja. Sedan tyst ett par sekunder. Så tre skarpa skall till. Nästan som ett hojtande. Det värsta är den oregelbundna tystnaden- ibland börjar hundskrället skälla nästan direkt och sedan tystnar den flera minuter. Otroligt irriterande. Jag som har föreställning nästa dag. Ljudet i sej är också märkligt, nästan mänskligt. Är det möjligtvis en galen människa som försöker låta som en jycke? Min osäkerhet får mej att spänna öronen inför nästa uppstyckade fanfar. Där! Ja, nä jo kanske..
Nästa ljud får håren att resa sej på nacken. Som om tre äldre damer skubbar fram utmed gatan framför huset och skränar, väsande och om vartannat. Fram å tillbaka nerför gatan. Ljudet är så bisarrt att jag måste se vad som pågår. Jag pressar mej upp ur sängen; Näää redan FEM e hon.. ååhh..

Väl vid fönstret får jag direkt min förklaring. Tre rävar.

2 Comments:

At 12:03 PM, Blogger Nikola said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At 12:08 PM, Blogger Nikola said...

Ja visst e det knappt?

Det ar pa nagot satt opassande att ravarna haller pa och skriker sadar, det later helt onaturligt och spoklikt. Inte alls gulligt. Sedan det fruktansvarda ovasendet fran gatan HUU! Forresten, Johan, ar du inte den "standaktige"?

 

Post a Comment

<< Home